Antalya-Seydişehir

IMG_2614 (1152 x 768)

3aralık 2014 günü Antalyadan yola çıktım amacım 2gün süren 234km bisiklet yolculuğunun ardından dedemlere ulaşmaktı.İşlerim olduğu için bisikleti orada bırakıp Antalya ya geri dönecektim.işler bitince tekrar dedemlere gelip oradan Kapadokya bölgesine gitme niyetindeydim.Ne mevsim ne hesaplar birbirini tutmadı.Dedemlere döndüğümde son zamanların en sert kışını geçirdik kar yolları kapadı.-25 dereceleri bile gördük. dışarıda gündüz -4 civarı oluyordu kar uzun bir süre kalkmadı. Kapadokya hayal olmuştu.Dedemlerde 25gün civarı kaldım.Dedeme yardım ettim zama zaman yürüyüşler yaptım ara sıra karda bisiklet sürdüm.Vardiyaya yazılınca 25gün sonra bisikleti otobüse atıp Antalyaya geri döndüm.Hayaller yarım kalmıştı 1 sene sonra nasip olacaktı bisikletle Kapadokyaya varabilmek.

Akseki makasa kadar eğimi olmayan düz bir yol ondan sonra rampalar başlar yol o zaman başlıyor.Yol üstü ekili alanlar portakalar bahçeleri sıktır.Akseki makasın olduğu yer90km civarı.

IMG_2597 (1152 x 768)

Yokuş çıkmaya başladım iniş çıkış eşliğinde.Bu yolu çoçukluğumdan beri defalarca gittiğim için oldukça hakimim.Kafamda olduğu gibi akşam Güçlüköye varıyorum.Köye varmadan girişte solda kalan ağaçlı araziye çadır atıyorum.

IMG_2656 (1152 x 768)

Yarın sırasıyla Murtiçi,Akseki,Zomanadan geçip Yarpuzun kıyısından Alacabele tırmanmaya başlayacağım.Yarpuzdan sonra 10 km yokuş var oraya kadarda epey yokuş mevcut.Alacabel 1825m yüksekliğinde kışın kar yağdığı zaman genellikle kapanır açılsa bile tipinin yoğunluğuyla tekrar kapanır eski bir yol dedem anlatır kışın Alacabelde bir handa kaldığını.Henüz hanı görmek nasip olmadı şimdilerde pek bilenen bir han değil.

IMG_2709 (1152 x 768)

Bir yanda Gidengelmez dağlarıyla sırt sırta vermiş Geyik dağları,Tınaztepeyi aştıktan sonra Konya ovasına yaklaştığını haber verir manzara Antalyadan geldiğini ve ayrılmak üzere olduğu belli eder dağlar,taşlar. Gece iyi uyudum sayılır.Bu tek başıma yaptığım ilk kamp.Kesinlikle her insan yapmalı.Hatta mümkünse daha yabanisi tercih edilmeli.Gece sesler geldi çadırın etrafından.Zaman zaman kalkıp gece çevremi,gökyüzünü seyrettim.Değişik bir his oldukça duru bir an soğuk abi soğuk işte.Sabah kalkıp yola koyuluyorum Murtiçinden sonra rüzgara denk geliyorum Ömer DURUK a gelmeden yol kenarında karlar görüyorum ÖMER DURUK ta çorba içiyorum.Akseki girişte bir dayı nasıl biter bu yol diye söyleniyor.Allah yardım eder dayı.

Bu yolda  ailecek okadar çok seyahat ettikki.Her yeri bir anıyı hatırlatıyor.Zomanaya varıyorum.Çocukken ailecek bayramda buraya pikniğe gelmiştik üstümde annemin bayramlık aldığı eşofman vardı aldığı kadını bile anımsıyorum.

Resim470

Son ses Orhan GENCEBAY dinlemeye kalkışırken babam fotoğrafımı çekmişti sonra abimle taştan ev yapmaya kalkmıştık.

Resim204

Ağaça çıkarmışlardı beni vay be insan tuhaf oluyor.Zaman yolculuğuna çıkmış gibiyim.O zamanlar böyle bir şey aklımın ucundan geçmezdi yalnız;uzun yol tır şöförü olup hep dünyayı gezme hayalim mevcuttu altımda  surly uzun yol kamyonu modeli vay be aahahaha.Çoçukken alilemizle birlikte geçirdiğimiz anlar kalıcı hisler bırakıyor ruhumuzda.

Resim376

Sonra Simyanda köydeyken bir sabah babam abimle beni alıp Zomana göl başına getirip gazoz aldığı geliyor aklıma dedimya bu yolun her köşesi farklı bir anıyı hatırlatıyor bana…

Resim533

zomandan bizim köye yol gider oldukça manzaralı keyifli bir yoldur.

IMG_2698 (1152 x 864)

Yarpuza varıp Alacabeli çıkıyorum ilk 5kmlik yokuşu çıkınca durup etrafı seyrediyorum.

IMG_2706 (768 x 1152)

Bisikleti kontrol ediyorum.Bu arada arabayla bir karı koca yaklaşıyor.Bir problem yok dimi diyor yok eyvallah diyorum

IMG_2705 (1152 x 768)

konuşup vedalaşıyoruz.Alacabele varıyorum.

IMG_2712 (864 x 1152)

Suratımda salak bir gülümse kaplıyor.Hava kararmak üzere arkamda güneş batmaya yönelirken önümde ay beliriyor bu arada hava oldukça sert.Pedala yükleniyorum burdan Tınaztepeye kadar iniş sonra tahmini 500mye kadar dik bir yokuş var çıktıktan sonra düz devam edip İlmesutun yaylasına doğru iniş sonra şehir.Alacabelden inerken arka ışığı yakıyorum.Tınaztepede ön ışıkları çıkarıp yakıyorum.Hızlı bir tempo evdeyim.Herkesle kucaklaşıyorum çoçukluğumda sobanın yandığı bu oda şuan doğazlı.Peteklere ayaklarımı uzatıyorum.Sol dizim acayip ötesi ağrıyor öyle böyle değil.bisiklet uzun tura gidecek gibi yüklü nedeni Kapadokya hayalim var.

Bunlar dedemlerde kaldığımda yaptğım kısa yolculuklardan kareler…

10926459_10153053311464828_2020807605134959856_n IMG_3120 20150104_142206 (1028 x 292)    IMG_3331 (1152 x 648)  IMG_3336 (1152 x 648) IMG_3700 (1152 x 648) IMG_3218 (1152 x 648) IMG_3529 (1152 x 648)

 

bide kış uykusu var

bir seferliğine acayip havalı adamdan selam olsun.Resim203

 

 

Reklamlar

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

Yukarı ↑

%d blogcu bunu beğendi: